„И тъй, знай и разбери, че от излизането на заповедта да се съгради отново Ерусалим1 до идването на княза Месия ще бъдат седем седмици2 ; и за шестдесет и две седмици ще се съгради отново3 , с улици и стени, макар и в размирни времена. И след шестдесет и две седмици Месия ще бъде посечен4, и не ще има кои да Му принадлежат; и воините на княза, който ще дойде, ще погубят града и светилището5; и краят му ще го постигне чрез потоп; и до края на войната ще има определени опустошения. И ще потвърди завет с мнозина за една седмица6; а в половината на седмицата ще сложи край на жертвата и приноса7; и един, който запустява, ще дойде яздещ на крилото на мерзостите, която докарва запустение. ; докато крайната предопределена гибел не постигне опустошителя8.“ Даниил 9:25-27
(продължение от Даниил 9:24)
В пророческото послание на Даниил 9:24, се появява ШЕСТАТА И ОСНОВНА ТАЙНА: „Да се запечата видението и пророчеството“…. и пророчеството е било „запечатано“. И до днес то остава непонятно, неуловимо, и изплъзващо се. Всеки, който го изучава има усещането, че е на стъпка от разгадаването му и в същото време все нещо му се изплъзва.
И ето ни и нас сега, имаме основните събития и дори знаем ключът за времето, остава ни само да сглобим пъзелът от тези събития и готово, всичко ще ни стане ясно… но не е! Сметката с годините ни се оказва невярна, за да се потвърдят думите на Христос „А за онзи ден и час никой не знае, нито небесните ангели, нито Синът, а само Отец„ (Мат.24:36) За това и публикувах тази схемата, с надеждата внесе някаква яснота.
Повечето библейски тълкуватели приемат, че в 70-те Даниилови седмици от пророчеството, един ден е равен на 1 година. Седемдесетте седмици съдържат 490 дни, равни на 490 години.
И тук има изключения. Седемдесетата, последна седмица съдържа събития, които ще са в края на времената, за това изследователите приемат, че Даниил не е виждал и не е знаел за случващото се във времето на църковният период, и това е било скрит за него период. Това изключение е направило Даниил да вижда само върховете на важните събития и е „запечатало“ пророчеството т. е. направило го е непредвидимо по дати и време, но очаквано по събития.
Първата седмица на пророчеството започва с „излизането на заповедта да се съгради отново Ерусалим1. Исая пророкува 200 години преди това, че цар Кир ще издаде тази заповед:
„Който казва за Кир: Той е Моят пастир и ще изпълни всичко, което Ми е угодно; и ще каже за Ерусалим: Нека се съгради, –и за храма: Нека се положат основите ти “. Ис 44:28
- Цар Кир издава указа за възстановяването в края на 536 г. пр. Хр. – вижте изпълнението в Ездра 1 глава.
- Самото възстановяване трае 7 седмици – 49 г. и за него може за прочетете в книгите Ездра и Неемия.
- След този период, за 62 седмици или 434 години, Ерусалим ще бъде напълно възстановен, макар и в размирни времена.
- В края на периода от 62 седмици, „Месия“ ще бъде „посечен“, т.е. насилствено ще загуби животът си. Това и пророчеството за Христос, Който бе разпънат за нашите грехове
- След погубването на Месия, ще дойде „княз“ който ще ще унищожи градът и „светилището“ храма. Пророчеството започва да се изпълнява през 66 година сл.н.е., когато евреите вдигат бунт срещу римляните. Ерусалим изпълнен с въстаници, е обсаден от римска армия водена от бъдещия император Тит. След 4 годишна обсада, на 7 септември 70 година, римляните превземат и опожаряват града, разрушават храма и избиват, разпъват на кръст и отвеждат в плен стотици хиляди евреи.
Следва период, за който Даниил не е имал откровение. Това е периода на Църквата или на благодатта. В края на църковният период идва времето на Антихрист.
6. След скрития период на църквата, следва седемдесетата седмица, т.е. седем годишният период на управлението на Антихрист, който ще започне с големи обещания и „завет“ с Израел, който ще му се даде огромна власт и влияние. В първата част от този период, Антихрист ще има подкрепата и на Израел.
7. В половината времето от тази седемдесета седмица, Антихрист ще наруши договора си с Израел, ще прояви истинския си сатанински характер, ще оскверни новопостроения храм в Ерусалим и „ще сложи край на жертвата и приноса„.
8. В края на тази последна, 70 седмица на Антихрист, ще го постигне внезапна гибел.
Същността на събитията и характеристиката на личността на Антихрист от този период, става по-ясна, ако си припомним коментарите от предишните Даниилови пророчества за Антихрист.