Западната журналистика още в дните преди процеса на пастoрите широко отрази събитието в реакционния печат, като направи несполучлив опит да го представи за поход срещу църквите и религията в една социалистическа страна. На процеса присъствуваха представители на американската и английската легация в София, на агенциите „Юнаитед прес”, „Ройтер”, „Телепрес”, „Интернешънъл Нюз Сървиз , в. „Ню Йорк Таймс” и др. На снимката: група чуждестранни журналисти и пастор Чеймбърс (в средата на първия ред) по време на процеса. 

 

The Milwaukee Journal – 12 януари 1949 – Проповедници са арестувани в България

Ottawa Citizen – 8 февруари 1949 Протестантски водачи обвинени в България

Lodi News-Sentinel – 11 февруари 1949 – България арестува 15 протестантски пастора

The Free Lance-Star – 11 февруари 1949 – 15 пастора в България официално съдени за държавна измяна

Ottawa Citizen – 12 февруари 1949 Женева, Световен съвет на църквите:  Българските обвинения са отхвърлени

The Evening Independent – 12 февруари 1949 – Съвета на църквите отрича твърденията за шпионаж

Gettysburg Times – 17 февруари1949 – България съди 15 протестантски пастора на 25 февруари

The Evening Independent – 17 февруари 1949 – България формира нова национална православна църква

Pittsburgh Post-Gazette – 22 февруари 1949 – 15 протестантски пастори обвинени в шпионаж

Schenectady Gazette – 24 февруари 1949 – България отхвърля американските протести срещу пасторските арести

The Milwaukee Journal – 24 февруари 1949 – Българските библейски вярващи под огън в доминирана от червените страна

The Deseret News – 25 февруари 1949 – Църковен водач моли за молитва за жертви на червените

The Deseret News – 25 февруари 1949 – Асошиет прес: Двама български пастори се признават за виновни

The Evening Independent – 26 февруари 1949 Трети църковен водач се признава за виновен

The Deseret News – 26 февруари 1949 – Главен обвиняем се признава за виновен – трето признание само за два дни

Pittsburgh Post-Gazette – 26 февруари 1949 – 5 пастора се признаха за виновни в България

The Milwaukee Journal – 28 февруари 1949 – Още служители се признават за виновни в шпионаж – пет български пастора разказват за отношения с американци

The Pittsburgh Press – 28 февруари 1949 – Русия поставя под въпрос религия и патриотизъм

The Milwaukee Journal – 1 март 1949 – Всички се признават за виновни в Пасторските процеси в България

The Pittsburgh Press – 1 март 1949 – 15 пасторa пледират в България – всички освен един се признават за виновни

St. Petersburg Times – 2 март 1949 – Прокуратурата свидетелства в българските шпионски процеси след признания на обвиняемите

Prescott Evening Courier – 2 март 1949 – България внезапно спира 42 свидетелски показания

St. Petersburg Times – 4 март 1949 – Църквата в България е репресирана

The Telegraph – 5 март 1949 – Процесът в България завършва с молби за милост

The Pittsburgh Press – 6 март 1949 – 15 протестантски пасторa в България застават на подсъдимата скамейка за да пледират за живота си

The Glasgow Herald – 12 март 1949 – Българските процеси под съмнение – признанията под въпрос 

Pittsburgh Post-Gazette – 7 април 1949 – Пасторските процеси с отзвук и в ООН

The Milwaukee Journal – 30 април 1949 – Българската църква спира връзка с методизма

The Pittsburgh Press – 1 май 1949 – ООН заклеймява обвиненията срещу църквите

 

Sarasota Journal – 22 януари 1969 – Пастор д-р Ладин Попов – Българския Били Греъм ще проповядва в сряда

The Evening Independent – 24 февруари 1973 – Х. Попов ще проповядва след 13 г. затвор зад Желязната завеса

Schenectady Gazette – 22 януари 1985 – Българската църква на п-р Куличев не приема държавен пастор

Comments

  1. Mariq Zlatkova Article Author

    чели ли сте публикациите в чуждестранната преса. Видях ги в една интернет група на пасторите от протеста в защита на вярата. ДС бързо отпечатва признанията на пасторите на немски и английски. Немската преса е дори по радикална и защитава пасторите като агенти. Има твърди много събрани доказателства. ДС си е свършила добре работата – дискредитира протестантските пастори публично точно по западните евангелски ценности: черна борса с църковни пари, охолен живот по време на криза, хомосексуализъм – все буржоазни